Podczas spalania paliwa w silnikach Diesla dochodzi do powstawania cząsteczek sadzy, które zatrzymywane są przez filtr DPF, jego zapełniania się z czasem jest w pełni naturalne. Nowoczesne silniki w wielu wypadkach samodzielnie sobie radzą z pozbyciem się nadmiaru sadzy z filtra DPF, czasem jednak, jeżeli nasz samochód jeździ głównie w trybie miejskim mogą okazać się niezbędne inne działania, które pomogą wyczyścić filtr, między innymi w ofercie http://dpfpower.pl/uslugi/.
Powstawanie sadzy w DPF jest zależny od kilku czynników. Najważniejszymi jest sposób jazdy oraz długość pokonywanych tras. DPF w założeniu miał służyć do jazdy na długich dystansach na wysokim biegu i wysokich obrotach silnika. Oznacza to, że samochód, który jest eksploatowany tylko w warunkach miejskich wytwarza znacznie więcej sadzy, która osiada w filtrze cząsteczek stałych.
Jak wyczyścić filtr DPF?
Założenie filtra cząsteczek stałych było jego samodzielne wypalanie się w czasie jazdy. Podczas jazdy na trasie, kiedy napełnienie sięga 45% komputer podnosi temperaturę spalin do ponad 500 stopni i następuje czyszczenia filtra. Jeżeli jednak z jakiegoś powodu nie jesteśmy w stanie wyczyścić filtra na trasie, warto udać się do serwisu http://dpfpower.pl/ i tam przeprowadzić profesjonalnie wypalenie filtra DPF.
Filtr cząsteczek stałych jest dosyć kosztowną częścią silnika i zdecydowanie bardziej opłaca się jego kontrola i wypalanie, niż konieczność wymiany na nowy. Odwiedzając profesjonalny serwis mamy do wyboru różne warianty czyszczenia filtra. Znajdziemy między innymi takie opcje regeneracji:
Pierwszym sposobem jest regeneracja wymuszona. Procedura ta polega na aktywowaniu za pomocą oprogramowania komputerowego odpowiedniego trybu diagnostycznego, który dostosowuje możliwości wypalania do jazdy.
Drugą metodą jest wypalanie filtra cząsteczek stałych w piecu indukcyjnym. Metoda ta jest uznawana za całkowicie bezpieczną a do tego pozwalana całkowite wypalenie i oczyszczenie filtra DPF. Dzięki takiej regeneracji znacznie przedłużymy żywotność naszego filtra.
Kolejnym ze sposobów jest czyszczenie chemiczne lub za pomocą strumienia wody. Metody te są w pełni bezpieczne dla filtrów DPF, jednak w przypadku czyszczenia chemicznego konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności.
Jeżeli filtr będzie zbyt zabrudzony, to już w nim będą nie tylko cząsteczki sadzy, ale również przepalony olej silnikowy. To może spowodować uszkodzenie i konieczność wymiany filtra na nowy, co będzie znacznie droższym rozwiązaniem, niż profesjonalne jego wypalenie.
- Zarządzanie wynajmem mieszkań w Warszawie – kluczowe wskazówki i wyjątki rynkowe - 25 września 2023
- Domki w Rowach – doskonałe miejsce na wakacje nad Bałtykiem - 20 września 2023
- Uprawnienia SEP – klucz do bezpiecznej i efektywnej pracy - 18 września 2023