Nikogo chyba nie zdziwi fakt, iż manekiny od lat najlepiej sprawdzają się w funkcjo obiektów prezentujących ofertę sklepów. Spotyka się je praktycznie w każdym punkcie odzieżowym, a także tych zajmujących się sprzedażą akcesoriów typu kaski, czy okulary przeciwsłoneczne.
Manekiny sklepowe – różnorodność
Przyglądając się temu zagadnieniu można dojść do wniosku, że istnieje kilka grup manekinów sklepowych. I tak właśnie jest. Mianowicie osoba urządzająca sklep ma do dyspozycji co najmniej kilka opcji manekinów. Pierwsze z nich to te całopostaciowe, które dodatkowo dzielą się na męskie, damskie, a także dziecięce. Mamy tutaj do czynienia z manekinami, które są najbardziej zbliżone do sylwetki żywego człowieka. Choć istnieją również takie, które nazywa się abstrakcyjnymi. One cechują się zniekształceniami kształtów np. owalną głową pozbawioną rys twarzy. Na rynku dostępne są także manekiny typu, torsy, popiersia, czy ekspozytory. Jak łatwo się domyślić, nie uda się przy ich pomocy wyeksponować większej ilości asortymentu. Tutaj należy skupić się na jednej grupie np. kapeluszach, czy też goglach narciarskich. Ekspozytory z kolei najczęściej wykorzystywane są w branży jubilerskiej. Przy ich pomocy można zaprezentować bransoletki, czy też pierścionki.
Manekiny sklepowe – jak dopasować?
Tak jak napisaliśmy powyżej. Każdy manekin ma swoje konkretne cechy i przy jego pomocy można wyeksponować inny rodzaj asortymentu. Na tych całopostaciowych idealnie zaprezentuje się pełna stylizacja. Mianowicie mowa tu np o spodniach, bluzce, żakiecie, biżuterii, torebce i dodatkowo kapeluszu. Można pokusić się również o zaprezentowanie obuwia. Natomiast w momencie gdy decydujemy się na sam tors to zyskujemy jedynie możliwość prezentacji górnych części garderoby bez tych dotyczących głowy. Związane jest to oczywiście z faktem iż tego rodzaju manekiny nie posiadają tej części ciała. Można to zobaczyć np. na stronie producenta manekinów, czyli https://sklep.moremannequins.pl/manekiny-damskie.3. Ekspozytory najczęściej tak jak wspomnieliśmy widywane są w sklepach z biżuterią. Nie przeszkadza to jednak w tym, by na ich wykorzystanie zdecydowały się innego rodzaju sklepy np. te, które oferują rękawiczki, czy szale. O czym warto pamiętać przy wyborze manekina? Przede wszystkim o tym, że należy je dopasowywać do posiadanego asortymentu. Tylko wówczas będzie można dobrze wyeksponować posiadany towar i liczyć na lepszą sprzedaż.
- Zarządzanie wynajmem mieszkań w Warszawie – kluczowe wskazówki i wyjątki rynkowe - 25 września 2023
- Domki w Rowach – doskonałe miejsce na wakacje nad Bałtykiem - 20 września 2023
- Uprawnienia SEP – klucz do bezpiecznej i efektywnej pracy - 18 września 2023